Dotknąć, żeby zobaczyć 19.03
Witajcie,
przed Wami kolejny dzień nauki domowej.
W dniu dzisiejszym:
1) Przeczytaj tekst opowiadania pt. "Dotknąć, żeby zobaczyć" Podręcznik cz.3 str.92-93
Najpierw jednak zapoznaj się z pytaniami, na które będziesz musiał odpowiedzieć.
PYTANIA TEKST
2) Zapisz w zeszycie odpowiedzi na powyższe pytania.
3) Pobaw się z opiekunami lub rodzeństwem w Co to jest? Jedna osoba zasłania sobie oczy a druga wręcza jej jakiś przedmiot do rozpoznania za pomocą dotyku i węchu.
4) Zabaw się w poszukiwacza skarbów. Do przymiotników określających cechy dopisz nazwy 3 rzeczowników, które znajdziesz w domu np. coś zimnego - mrożonki, oparcie metalowego krzesła, parapet itd. Pracę wykonaj w zeszycie. wykaz przymiotników
Wykonaj zadanie - quiz
5) Sprawdźcie na jakich opakowaniach zapisana jest waga produktu w gramach (g), a na jakich w kilogramach (kg). wspólna tabelka
6) Poćwicz zamianę jednostek masy (wagę)
squla- potyczki matematyczne - miary i pomiary - waga1
Pamiętaj wykonywanie rysunków pomocniczych oraz obliczeń na kartce pomaga w liczeniu.
7) Zrób pracę techniką frotage.
Ćwicz swoją kreatywność, poszukaj przedmiotów o różnej fakturze. Narysuj ołówkiem n akartce nieskomplikowany wzór. Następnie pod kartkę podłóż przedmiot o ciekawej fakturze (podeszwę od trampka, serwetkę itp.) pocieraj delikatnie kredką bądź olówkiem po kartce. Przykładowe prace
Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście :)
8) Poproszę o przesłanie do niedzieli na emaila zdjęć z efektami waszej pracy (strony z zeszytu, praca plastyczna)
bsobolewo@gmail.com