Przed nami kolejny dzień nauki. Mam nadzieję, że dziś nikt Ci nie będzie przeszkadzał.
Z pewnością nie raz widziałeś palące się wiosną lub jesienią całe łąki?
Dziś poszukasz odpowiedzi na pytanie "Dlaczego nie należy wypalać traw?"
Utrwalisz sobie rozpoznawanie części mowy: czasowników, rzeczowników i przymiotników.
Będziesz odkodowywał obrazki oraz poznasz znaczenie kolejnego wyrazu zawierającego h - horyzont. Przypomnisz sobie co oznaczają pojęcia tara, netto i brutto i rozwiążesz zadania tekstowe.
Przeczytaj tekst z podręcznika cz. 4 str. 42-43 p.t. "Wypalanie traw".
Zastanów się kto na tym cierpi? Czy są jakieś korzyści z wypalania traw?
Napisz w zeszycie lub Wordzie krótką notatkę, dlaczego nie należy wypalać traw?
Możesz użyć następującego słownictwa:
bardzo groźne ➤niezwykle niebezpieczne➤ wypalanie traw ➤pożar ➤ginie wiele owadów i małych kręgowców➤ zniszczeniu ulega roślinność➤mogą zginąć ludzie
Jak myślisz co mogłyby powiedzieć zwierzęta mieszkające na łące?
W podręczniku na str. 109 znajduje się króciutki tekst "List" - naucz się go pięknie czytać.
Pobierz kartę ksero i wykonaj zadanie 1 i 2.
Jeśli lubisz rozwiązywać zagadki możesz odkodować inne obrazki znajdujące się w grze internetowej. Tak zakodowanych obrazków jeszcze nie robiliśmy. Odgadnij na czym polega ten szyfr.
Za chwilę przeczytasz jak autor podręcznika opisał obraz "Wiosna. Kaczeńce" Józefa Chełmońskiego. zapoznaj się z zasadami opisywania krajobrazu.
Opisując obraz, rysunek czy najbliższe otoczenie musisz wyodrębnić jak najwięcej przedmiotów i nazwać ich cechy: kolor, kształt, wielkość.
Opisując obraz, rysunek czy najbliższe otoczenie musisz wyodrębnić jak najwięcej przedmiotów i nazwać ich cechy: kolor, kształt, wielkość.
Musisz też określić, gdzie co jest:
- najbliżej czyli na pierwszym planie
- trochę dalej, (na drugim planie)
- daleko (za, nieco dalej…),
- na wprost, po prawej, na lewo, obok, przy, w pobliżu
- wyżej, niżej.
wykonaj zadanie 3. z karty ksero
Obejrzyj ilustrację w podręczniku cz. 4 s. 41 przedstawiającą wiosenny krajobraz - obraz Józefa Chełmońskiego "Wiosna. Kaczeńce"oraz przeczytaj w jaki sposób jest on opisany. Czy ten opis spełnia powyższe kryteria? Sprawdź co oznacza słowo horyzont i wyjaśnienie zapisz w zeszycie.
Podejdź do okna i wyjrzyj przez szybę. Co widzisz? Czy możesz zobaczyć horyzont czy coś ci go zasłania? Zwróć uwagę na to co jest na pierwszym planie, co dalej, po prawej, na lewo, u góry.
Jakie barwy dominują, czy jest to widok radosny czy smutny.
Weź kartkę i spróbuj narysować widok z twojego okna, zwracając uwagę na jak najwięcej szczegółów. Jeśli masz jak zrób zdjęcie krajobrazu i porównaj je z twoim rysunkiem.
Weź kartkę i spróbuj narysować widok z twojego okna, zwracając uwagę na jak najwięcej szczegółów. Jeśli masz jak zrób zdjęcie krajobrazu i porównaj je z twoim rysunkiem.
Pora na matematykę. Nieraz podczas rozwiązywania zadań natknąłeś się już na pojęcia waga netto lub brutto. Mówiliśmy już o tym w III klasie, ale dziś warto przypomnieć. warto to zapamiętać, bo może się przydać podczas zakupów :)
Przerysuj sobie ten rysunek do zeszytu. Następnie wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń cz. 4 str. 16-17.
Sprawdź czy umiesz ważyć towary :) Gdy wejdziesz na stronę naciśnij na pierwszą podziałkę. Układaj towar na wagę a następnie odczytaj ile waży. Jak chcesz poćwiczyć trudniejsze rzeczy możesz spróbować z kolejnymi podziałkami. Zwracaj uwagę na jednostki na wadze.